Schade! Bel ons op
Forepark 070-3992203
Binckhorst 070-3859522

Wat te doen bij schade?

Hieronder staan de stappen beschreven die doorgaans worden doorlopen.

Stap 1

Het belangrijkste is om vooral rustig proberen te blijven. Met rustig nadenken komt u het verst. Paniek is een slechte raadgever. Bij letselschade of flinke materiële schade: bel de politie en (eventueel) een ambulance. Kijk daarna vooral naar uw eigen veiligheid. Probeer op een, relatief, veilige plaats te gaan staan. Maak eventueel foto’s op de plaats van het ongeval en markeer de plaats van de schadevoertuigen. Bij geringe materiële schade en als de betrokken partijen het met elkaar eens zijn over de toedracht hoeft de politie niet te worden ingeschakeld. Zorg er te allen tijde voor dat het schadeformulier door beide partijen juist en volledig is ingevuld en ondertekend! Dit is van belang voor de afhandeling van de schade. Omschrijf het ongeval zo gedetailleerd mogelijk. Klik hier voor het Europees schadeformulier.

Stap 2

Zijn er getuigen? Ook dit is handig voor de afhandeling van het incident. Informeer naar de namen en adressen van de getuigen en schrijf dit op. Als het niet lukt om de getuigen te spreken, noteer dan het kenteken van de auto van de getuigen. Als er namelijk verschillende lezingen zijn van een aanrijding en daardoor een conflict ontstaat, kunnen getuigen een beslissende stem hebben. Het is zelfs handig om ook de gegevens van getuigen te noteren als er in eerste instantie een overeenkomst is gesloten tussen de partijen over de toedracht. Niets is zo veranderlijk als de mens, zeker als er financiën in het spel zijn.

Stap 3

Kunt u niet meer verder rijden? Dan moet een sleepdienst ingeschakeld worden. Op uw groene kaart staat bijna altijd het telefoonnummer van een alarmcentrale van uw verzekering. De alarmcentrale zorgt ervoor dat een sleepbedrijf uw auto weghaalt en bij Autoschade Herstel Verweij wordt afgeleverd. Het bergingsbedrijf regelt dat de kosten bij de juiste partij (de verzekeraar) worden gedeclareerd. Wij zullen u verder begeleiden in de afhandeling met de verzekering zodat u ook hier zo min mogelijk zorgen over hoeft te maken.

Stap 4

Neem contact op met Autoschade Herstel Verweij of meldt uw schade via onze website door middel vande onderstaande link. Wij verzorgen dan de rest voor u.
  • Bent u casco verzekerd? Meld dan de schade bij uw eigen verzekeraar.
  • Bent u niet casco verzekerd maar is er een schuldige tegenpartij? Meld de schade dan bij de verzekeraar van de tegenpartij of laat uw tussenpersoon dit verzorgen.
  • In overige gevallen hoeft u geen melding aan de verzekeringsmaatschappij te doen; u dient zelf de kosten van het schadeherstel te betalen.
Autoschade HerstelVerweij ontzorgt in deze zorgelijke situatie! Meld via deze link uw schade.

Forepark

Theems 25
2491 BR Den Haag

Ma t/m Vr 8:00-17:30
Za 9:00-13:00 (Alleen service)
Zo Gesloten

info@verweijautoschade.nl
070-3992203

Binckhorst

Komeetweg 5-7
2516 AV Den Haag

Ma t/m Do 7:45-17:15
Vr 7:45-12:00
Za/Zo Gesloten

info@verweijautoschade.nl
070-3859522

Volg ons

BesteGarage.nl

Offcanvas

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.